Hanya Allah Yang Tahu...

by - Sunday, August 27, 2017

As'salam.. Sorry lama tak mencoret.. Memang dari dulu, kan.. Tak mencoret bukan sebab takde idea.. Tapi mesti Ai terlalu sibuk or terlalu banyak masalah..
Ok, nak tanya followers blog Ai.. Dapat teka ke apa masalah Ai??? Kalau baca dari 1st entry sampai yang terkini, ada tak Ai cerita apa masalah Ai??? Takde kan.. Hehehehe.. 
Yang Ai selalu tulis, bukan semua perkara boleh share dengan semua orang.. And you are so lucky if Ai ada cerita personally.. So stop asking me, why??? And more and more.. Ai won't tell you the details..

Kat my own family pun Ai tak cerita.. Ai tak suka orang kepoci.. Hahahaha.. Even dengan arwah mak dulu pun, Ai tak suka bila terlalu dipaksa untuk bercerita.. Kalau Ai rasa boleh share, Ai akan cerita.. Kalau rasa tak boleh, Ai akan pendamkan je.. Pastu menangis mengadu pada Allah..

Coz what??? Manusia mudah menilai.. Mudah menghukum.. Mudah menghakim.. 

Setiap cerita Ai, Ai tak minta untuk dinilai.. Tak minta untuk penghukuman.. Tak minta untuk penghakiman..

Ada sorang je yang tau details.. Dan dua tiga orang yang tau serba sedikit.. Ai pilih orang tertentu untuk bercerita sebab Ai percaya dan yakin tiada penilaian, tiada penghukuman dan tiada penghakiman akan dibuat.. 

Tapi kalau Ai tau cerita tersebar dan orang boleh bergosip tentang tu, so Ai akan banned orang tu.. Simple.. Sebab Ai tau dengan siapa yang Ai cerita.. Dan kalau tersebar pun, Ai tau siapa orang yang sebarkan.. Hehehehe.. So nampak tak??? 

How important to keep secret as a secret.. Hahahaha.. 

Sebab hanya Allah yang berhak menilai, menghukum dan menghakimi..


Nota Jari: Ai insan biasa yang tak sempurna.. Maaf andai ada khilaf.. Sehabis mungkin menjaga hati semua orang..

You May Also Like



0 ulasan