Hadirnya Kegirangan....

by - Friday, March 21, 2014

Sorry sekarang Ai dah jarang update blog.. Sejak preggy, rasa malas sangat nak duduk ngadap notebook.. huhuhu.. Untuk pengetahuan kengkawan, Ai dah selamat bersalin pada 10 Mac 2014.. Alhamdulillah, dapat baby boy yang comel dan sihat.. Lahir pada 38 weeks secara caesarean.. Ai yang request coz senang HM nak minta cuti.. Kalau tunggu Ai sakit baru dia balik, Ai takut dia tak sempat sampai.. Maklum la KL - Penang, bukannya dekat..

So lepas dapat tarikh tu, Ai dah bagi tau my mom nak tinggal HB di kampung coz Ai akan bersalin di Penang.. Takdir Allah tak siapa boleh lawan, pada 22/02/2014 my mom di masukkan ke hospital taiping.. 2 hari kemudian, doc mengesahkan my mom mengidap kanser tulang.. Ya Allah, besar sungguh dugaan yang perlu Ai tanggung.. Ai ambil cuti bersalin awal 2 minggu dari tarikh bersalin atas nasihat kengkawan opis.. Lagi pun, Ai pun dah tak de semangat nak kerja.. Fikiran serabut sangat..

Dipendekkan cerita, pada 09/03/2014 Ai masuk wad bagi persediaan untuk czer esoknya.. Pada 10/03/2014 pukul 8.15am Ai di tolak ke bilik bedah.. Ai diminta duduk memeluk bantal dan pakar bius membius di belakang Ai.. Selepas dibius, Ai rasa ngantuk sangat (pada hal bius separuh badan je).. So Ai pejamkan mata tapi dapat rasa juga doc godek perut Ai cuma tak rasa sakit la.. Tetiba Ai dengar bunyi baby nangis.. Macam tak percaya my baby dah dikeluarkan dari my tummy.. Selepas nurse bersihkan apa yang patut, baby diletakkan di atas dada Ai untuk diberikan susu tapi takde reaksi.. Baby pun ngantuk macam Ai juga..

Dah selesai semua barulah Ai disorong keluar ke HDU sementara menunggu kesan bius hilang.. Masa di HDU hubby masuk untuk azankan baby.. Hari tu, Ai & baby asyik tdo je.. 4 hari selepas pembedahan baru Ai dibenarkan pulang ke rumah.. Dari hospital kami terus pulang ke kampung Ai di perak.. Hari ahad, kami bergerak balik ke KL kerana HM yang akan jaga Ai berpantang..

Hari isnin bawa baby pergi ke klinik tentera tapi dorang takde kemudahan untuk cek kuning.. So kami perlu bawa baby cek kuning di klinik premier hukm Bandar Tasik Selatan.. Result hanya akan diketahui pada lewat petang.. Then kami pergi ke JPN Bandar Tun Razak untuk daftar kelahiran baby.. Kami namakannya Farhathafiy Nur yang bermaksud Kegirangan (bagi) Yang memuliakan Cahaya.. Tapi di blog ni, Ai akan gunakan namanya sebagai Harimau Kumbang (HK).. hehehe..
 Petang tu, dapat call dari klinik premier HUKM, baby perlu masuk wad coz kuning tinggi..

HB tak boleh masuk ke dalam NICU, so HB kena tunggu kat luar NICU sambil main game selama 3 hari..
Akhirnya, pada hari ke-3 baby HK dibenarkan pulang ke rumah.. Terubat rindu HB pada HK..
Baby HK akan tidur setiap kali selepas menyusu.. Semoga HK akan terus sihat dan membesar dengan baik.. And hope luka czer Ai akan pulih seperti sediakala tanpa masalah.. Aminnnnn...



Nota Jari: huhuhu.. Sakit punggung duduk lelama..

You May Also Like



2 ulasan

  1. assalamualaikum....srnok sngt bc blog kamu...bnyk pnglaman keje n nice story....truskn mncoret lg yer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam..
      terima kasih coz sudi membaca 'cerpen' Ai..

      Delete