Mentekedarah!!!

by - Saturday, February 02, 2013

Dua - tiga hari lepas, tetiba je Ai teringat kelazatan & kelembutan memakan durian crepe yang Ai beli kat pasar malam hujung tahun lepas.. hehehe.. Baru sebulan je kan tahun bertukar, so memang still dapat feel lagi keenakan durian crepe tu..

Ai dapat beli 2 minggu je.. Lelepas tu, every time Ai pergi pasar malam tu, xde pun orang jual durian crepe tu.. So Ai assume maybe sebab musim durian dah berlalu or durian dah makin kurang.. Memang tiap-tiap minggu, Ai pergi pasar malam untuk mencari durian crepe.. Tapi setaip minggu juga la, Ai rasa hampa.. Ai said to HM, "nasib baik saya tak pregnant.. Kalau tak, puas la awak nak carikan durian crepe untuk saya.. hehehe.."

Hari ni, Ai pergi lagi pasar malam tu.. Selalu kami pergi lepas maghrib, coz pepetang HM suka pergi main bola sepak.. Tapi hari ni, HM ajak pergi petang coz dia tak pergi main bola sepak (sebabnya ada perlawanan bola kat padang tu.. hehehe..)

Jejalan kat pasar malam, tetiba Ai rasa nak menjerit.. But still boleh cover (tak menjerit pun, malu kat orang.. hehehe).. Ai tarik-tarik baju HM.. Wah, rasa bahagianya.. Dapat juga beli durian crepe lagi.. Rupa-rupanya, dia niaga petang je.. Sebelum pukul 8 malam dia dah balik coz durian crepe dah habis dijual.. Amboi, laris betul jualannya..
        Ai : Tiap minggu datang pasar malam, tak nampak pun jual??
Penjual : Ohh.. Saya kekadang jual kat depan lagi, kekadang jual kat bawah sikit..
        Ai : Nasib baik saya tak mengidam, kalau tak...
     HM : Tu la, nasib baik dia tak mengidam.. Kalau tak puas la aku nak mencari durian crepe ni..
Penjual : Tak pe, bang.. Saya tiap-tiap minggu ada jual sini.. Tak pe, bang.. Ambil no hp saya.. Kalau
              setakat area dekat-dekat sini saya boleh la buat penghantaran.. Tak de masalah punya..
        Ai : Tiap-tiap minggu saya datang waktu malam, tak de nampak pun..
Penjual : Saya jual sampai pukul 7.30 - 8.00 malam je.. Tengok la, kalau habis awal, lagi awal la balik..


Akhirnya, Ai beli 2 pack durian crepe tu.. Huhuhu.. Ni bukan mengidam ye, ini semua POYO... untuk mentekedarah..hahaha..



Nota Jari : Errmm.. Kalau kengkawan nak order durian crepe ni, boleh pm Ai.. Nanti Ai bagi no hp abang tu.. Dijamin sedap sangat..

You May Also Like



2 ulasan

  1. memang sedap..hehehe.. nak order ke??abang tu kata, dia boleh buat penghantaran area dekat2 sungai besi, desa tasik, bandar tasik selatan n seangkatan dengannya..

    ReplyDelete