Mencari Cinta Sejati...

by - Monday, March 28, 2016

Masih wujudkah cinta sejati???
Pengalaman lalu mengajar diri agar tidak mengejar cinta..
Pengalaman menjadikan diri lebih berhati-hati memilih cinta..
Tapi setelah sekian lama..
Hati mula berasa kekosongan..

Salahkah diri andai mengejar cinta sejati??
Salahkah diri andai mengharapkan wujudnya cinta di dalam hati??
Cinta yang paling agung...
Cinta yang memberi bahagia..
Cinta yang mendamaikan jiwa..
Cinta yang memimpin diri ke syurga Allah..

Ya Allah,
Aku sanggup menempuh arus demi mencari cinta sejati...
Janganlah kau hapuskan rasa cinta ini...

Ya Allah,
Tetapkanlah hatiku untuk terus mengejar cinta ini..
Kerana hanya dengannya membuat aku lebih tabah dan kuat..

Ya Allah,
Aku berharap agar aku menjadi salah seorang umat yang dirinduinya..
Aku berharap agar aku setabah dia dalam menghadapi dugaan-Mu..
Aku berharap agar aku setenang dia dalam mengharungi kehidupan..
Aku berharap agar aku sejujur dia dalam urusan kerja dan perniagaan..
Aku berharap agar aku dapat bertemu dengannya, walau hanya dalam mimpi..

Seringkali di saat kecewa, hati berbisik; "Ya Rasulullah, bagaimana harus aku untuk terus tabah?? bagaimana harus aku untuk terus redha?? bagaimana harus aku untuk terus tenang?? bagaimana harus aku untuk meneruskan hidup??".. Hati teringin sekali bertemu kekasih Allah.. Agar diri terus kuat dan tabah menghadapi masa depan..



Nota Jari: Setiap hari Ai berdoa, semoga Ai menjadi salah seorang umat yang dirinduinya...

You May Also Like



0 ulasan